.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تجلیل از بانوان خبرنگار با تي‎شرت مردانه
وقتي مديران مركز استان با همفكري يكديگر دست به برگزاري چنين مراسمات متمركزي مي‎زنند و 24 دستگاه اجرايي را ملزم به پرداخت مبالغي مي‎كنند تا خرج بزرگداشت چنين روزي فراهم شود معلوم است كه دست آخر چه چيزي از اين هماهنگي‎هاي سر انگشتي...
تجلیل از بانوان خبرنگار با تي‎شرت مردانه

در مراسم تقدير از خبرنگاران گلستاني در دانشگاه آزاد اسلامي علي‎آبادكتول بانوان خبرنگار با تي‎شرت مردانه تجليل شدند.

اين روزها به بهانه روز خبرنگار، هر ارگان و دستگاهي تلاش مي‎كرد تا با برگزاري مراسمي در شأن اين روز، از زحمات اين قشر زحمتكش و آسيب‎پذير تجليل كند. مراسماتي كه هر كدام حواشي تاسف باري را در صفحه ذهن خبرنگاران ثبت كرد، ما هرچه مي‌خواستيم پرده بر كاستي‎ها بپوشانيم، اما انگار مديران چيز ديگري مي‎خواستند تا خبرنگاران براي هميشه از اين الطاف بي‎دريغ‎شان چشم پوشي كنند.
وقتي مديران مركز استان با همفكري يكديگر دست به برگزاري چنين مراسمات متمركزي مي‎زنند و 24 دستگاه اجرايي را ملزم به پرداخت مبالغي مي‎كنند تا خرج بزرگداشت چنين روزي فراهم شود معلوم است كه دست آخر چه چيزي از اين هماهنگي‎هاي سر انگشتي يا حساب شده‎شان در مي‎آيد يا خبرنگار راضي و خشنود مي‎شود و يا اصلاً اسمي از او در مراسمي كه به نامش برگزار شده نمي‎آيد تنها به او مي‎گويند چون بودجه‎مان ته كشيده، چيزي در بساط مان نيست تا از شما تقدير كنيم.
حال خود قضاوت كنيد آيا اينها توهين نيست؟ آيا اينها چيزي است كه شما به عنوان جايگاه خبرنگار مي‌شناسيد.
وقتي مديران استان گلستان، مراسم متمركز روز مرگ خبرنگار را در آستان امامزاده عبدالله(ع) شهر گرگان به نظاره نشستند و براي شادي روحشان فاتحه‎اي نثار كردند، ديگر از بقيه دستگاه‎هاي اجرايي چه انتظاري مي‎توان داشت.
دانشگاه آزاد اسلامي واحد علي‎آبادكتول نيز يكي از آن دسته نهادهايي است كه خواست به نوبه خود از مقام شامخ خبرنگاران استاني تقدير كند، آن هم چه تقديري!!!
نهادي كه در يك اقدام به يادماندني با ادغام چند برنامه، به طور همزمان خواست تا با يك تير، چند نشان را بزند و در برنامه‎اي زمان‎بندي شده، هم از نخبگان، فرهيختگان و هم از اصحاب رسانه تجليل كند و هم اينكه تا جمعِ همه جمع است يك محفل انس با قرآني را نيز با حضور قاريان استاني به ميزباني بنشيند.
اي كاش هميشه اين الگوي مصرف را شيوه كارمان قرار دهيم و ياد بگيريم در همايش‎هايي كه جز هزينه‌هاي هنگفت چيزي عايدمان نمي‎شود سرمايه‎گذاري نكنيم هرچند كه اين هزينه‎ها براي تجليل از خبرنگاران، كساني كه در گرما و سرما به دنبال انعكاس اخبار و وقايع اطراف‎شان هستند در خور و شأن آنها نيست و آن چيز كه آنها را مجاب به ماندن در اين عرصه مي‎كند قداست قلمي است كه در دست گرفته‎اند تا گره‎گشاي مشكلات جامعه خويش باشند، اما چرا مسئولان با چنين تجليل‎هايي قداست قلم را زير سوال مي‎برند.
با همه اين تفاسير بعد از ارائه گزارشي از سوي رئيس واحد علي‎آبادكتول، نوبت به اهدا هدايا رسيد كه ابتدا منتخبان پژوهش سپس فرزندان ممتاز اساتيد و كاركنان واحد و در نهايت تجليل از اهالي رسانه بود هرچند كه تجليل از خبرنگار با لوح يا هديه‎اي شناخته نمي‎شود و شايد تنها گراميداشت ياد و روز 17 مرداد براي آنها مهم‌تر از هر چيز ديگري باشد، اما گاهي اوقات به بهانه تجليل از خبرنگار، بدترين توهين‌ها به اين قشر صورت مي‎گيرد به طوري كه جايگاه و حتي شخصيت آنها را زير سوال مي‎برند. همان طور كه اشاره شد چندي پيش نيز، نمونه بارز آن را به صورت متمركز شاهد بوديم، حال آنكه دانشگاه واحد علي‎آبادكتول خواست بار ديگر اين صحنه در ذهنمان مجسم شود آن هم در جايي كه براي تجليل از خبرنگاران به بانوان خبرنگار، تي‎شرت مردانه آن هم با آرم دانشگاه آزاد اهدا شد.
البته از فرهيختگان و فرزندان اساتيد نيز تجليل شد!! اما نه آن جوري كه خبرنگاران را تحويل گرفتند و از آنها با دادن كارت هديه و لوح سپاس قدرداني كردند تا جايگاه خبرنگار، بار ديگر از ديدگاه مديران، ممتازتر از هميشه ديده شود، حال جاي اين سوال باقي است كه اين مراسم واقعا براي تجليل خبرنگاران گذاشته شده بود يا براي تحقيرشان؟فارس/234


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 مرداد 1390
به نظر میرسد هدیه خبرنگاران به فرزندان اساتید و هدیه فرزتدان به خبر نگاران داده شد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.